ŞIRNAK ŞERAFETTİN ELÇİ HAVALİMANI MÜDÜRLÜĞÜ 2026-2027 PERSONEL TAŞIMA (SERVİS) İŞİ İHALESİ

HİZMETİ ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI

İKN (İhale Kayıt Numarası): 2025/1684599

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

Bu Sözleşme, bir tarafta DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(DHMİ) Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı Müdürlüğü (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ........................................................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin

a) Adı:DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(DHMİ) Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı Müdürlüğü

b) Adresi:Cizre-İdil Yol Arası Düzova Köyü Yanı/ŞIRNAK - CİZRE / ŞIRNAK

c) Telefon numarası:04866367700

ç) Faks numarası:4866367707

d) Elektronik posta adresi(varsa):Cigdem.GORNU@dhmi.gov.tr

e) Elektronik tebligat adresi :LTCV

2.2. Yüklenicinin

a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ...................................................................................................

b) T.C. Kimlik No: ......................................................................................................................

c) Vergi Kimlik No: ....................................................................................................................

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ............................................................................................

d) Telefon numarası: .....................................................................................................................

e) Faks numarası: ...................................................................................................

f) Elektronik posta adresi: ..........................................................................

g) Elektronik tebligat adresi : ........................................................................................................

2.3. İdare tarafından yüklenici ve alt yüklenicilere tebligatlar EKAP üzerinden yapılır.

2.4. Tebligat, iş günlerinde ve 09.00-18.00 saatleri arasında (yarım mesai günlerinde 09.00-13.00) yapılır. Bu süreler dışında gönderilen tebligatlar, kaydedildiği tarihi takip eden ilk iş günü içinde ilgililerin EKAP’ta yer alan bildirim kutusuna ulaştırılır. Tebligatın, ilgililerin bildirim kutusuna ulaştığı tarih tebliğ tarihi sayılır. Tebligat sürecine ilişkin bildirim zamanı, konu ve içerik gibi bilgiler EKAP üzerinde kayıt altına alınır.

2.5. İdare tarafından ortak girişimlere tebligat, yukarıdaki esaslara göre pilot veya koordinatör ortağa yapılır. Bu durumda, tebligat iş ortaklığını veya konsorsiyumu oluşturan bütün gerçek ve tüzel kişi ortaklara yapılmış sayılır.

2.6. Yüklenici ve alt yüklenicilerin idareye yapacakları talep ve başvurular EKAP Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. Yüklenici ve alt yükleniciler, tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilir.

2.7. Tebligatın haklı veya zorunlu nedenlerle EKAP üzerinden yapılamaması durumunda Tebligat Kanunu hükümlerine göre 2.1 ve 2.2 nci maddelerinde belirtilen adreslere tebligat yapılır.

Madde 3 - Sözleşmenin dili

3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4 - Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır.) ve ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.

Madde 5- İş tanımı

5.1. Sözleşme konusu iş; İdare personelinin 01.01.2026-31.12.2027 tarihleri arası 3(üç) adet 16+1 minibüs 3923 (ortalama) sefer ile normal mesai ve nöbetçi personelin Teknik Şartname ekindeki semt ve mahallerden Havalimanı Müdürlüğüne getirilmesi sonrasında ise nomal mesai bitimi ve nöbet bitiminde Teknik Şartname ekindeki güzergah listesine göre geri götürülmesi (taşınması) işidir. İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.

Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli

6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan ....................................... (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar ile varsa, sonradan Genel Şartnamenin 37 nci maddesine göre tespit edilen yeni birim fiyatlar esas alınır.

Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil olan giderler

7.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin

İşin ihalesinden ikmaline kadar, teklifin verilmesinden, sözleşmenin akdinden ve taahhüt olunan işin yürütülmesinden doğacak sigorta, ulaşım, her türlü vergi, resim ve harç ayrıca Sözleşme bedeli üzerinden hesaplanan damga vergisi ile karar teyit pulu teklif fiyata dâhildir.
Ayrıca; Sözleşme süresince hizmet verecek sürücülü araçların; Yıpranma (Amortisman), Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV), Trafik Sigortası, Araç muayene (TÜVTÜRK), Egzoz Emisyon, Periyodik Bakım-Onarım, Sürücü ücretleri, işin yapılması esnasında harcanan akaryakıt ücreti, ayrıca her bir araç için "Ferdi Kaza Koltuk Sigortası" ücreti de Teklif fiyatta dâhildir.

sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.

Madde 8 - Sözleşmenin ekleri

8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:

1) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi,

2) İdari Şartname,

3) Sözleşme Tasarısı,

4) Birim fiyat tarifleri (varsa),

5) Özel Teknik Şartname (varsa),

6) Teknik Şartname,

7) Açıklamalar (varsa),

8.3. Zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.

Madde 9 - İşin süresi

9.1. İşe başlama tarihi 01.01.2026; işi bitirme tarihi 31.12.2027

9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.

Madde 10 - İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi

10.1. İşin yapılacağı yer/yerler: DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(DHMİ) Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı Müdürlüğü

10.2. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi: İşyeri teslimi yapılmayacak ve 9.1. maddesinde belirtilen tarihte işe başlanacaktır.

Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler

11.1. Kesin teminat

11.1.1. Yüklenici bu işe ilişkin olarak ........................................... [Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] (rakam ve yazıyla) kesin teminat vermiştir.

11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi ../../.... tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.

11.2. Ek kesin teminat

11.2.1. Fiyat farkı ödenmesi öngörülen işlerde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin ve /veya iş artışı olması halinde bu artış tutarının % 6'sı oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.

11.2.2. Ek kesin teminatın teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.

11.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.

11.4. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:

11.4.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ilişiksiz belgesinin İdareye verilmesinin ardından kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tamamı, Yükleniciye iade edilecektir.

11.4.2. Yüklenicinin bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin hizmetin kabul tarihine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı Yükleniciye iade edilir.

11.4.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul tutanağının onaylanmasından itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya veya sigorta şirketine iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

11.5. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

12.1. Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil) DHMİ Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı Müdürlüğü Mali İşler Şefliği (Banka aracılığı ile) ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla aşağıda öngörülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir:

Ödemeye esas belgeler ve ödeme şartları Söz konusu belgeler;
(1) Yüklenicinin yazılı müracaat belgesi,
(2)  Varsa Kontrol teşkilatınca İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve  tutanaklar,
(3) Kontrol teşkilatınca imzalı Hizmet İşleri Kabul Teklif Belgesi,
(4) Muayene ve Kabul Komisyonunca imzalı Hizmet İşleri Kabul Tutanağı,
(5) Uygulama ayı sonunda kesilmiş yükleniciye ait fatura,
(6) Vergi Dairesinden alınmış ve işin yapıldığı ay içerisindeki tarihi taşıyan “ Vadesi Geçmiş Vergi Borcu Olmadığına Dair Belge”,
(7) Sigorta Müdürlüğünden alınmış ve işin yapıldığı ay içerisindeki tarihi taşıyan “ Sigorta Primi vb. Borcu Olmadığına Dair Belge”,
(8) Fiyat Farkı Hesap Tabloları
(9) Yüklenici; istenildiğinde aşağıdaki belgeleri İdareye teslim edecektir.
- SGK Tahakkuk Fişi,
-Sigortalı Hizmet Listesi,
-SGK ödeme Dekontu,
-Sürücülerin ücret bordrosu,
-Sürücülere ödenen ücretlerin banka dekontları

12.1.1. Hakediş raporu, yüklenici veya vekili tarafından imzalandığı tarihten başlamak üzere 30 gün içinde tahakkuka bağlanır. Bu tarihten başlamak üzere otuz gün içinde de ödeme yapılır.

12.2. Yüklenici iş programına göre daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkan bulduğu takdirde öder.

12.3. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.

Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı

13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.

Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları

14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılan işler için fiyat farkı hesaplanacaktır.

Fiyat farkı aşağıdaki formüle göre hesaplanır:


F = An x B x ( Pn-1)



Pn=a1+a2 İn/İo+b1 AYn/AYo+b2 Yn/Yo+b3 Gn/Go+c Mn/Mo

Formülde yer alan;

F: Fiyat farkını (TL),

B: 0,90 sabit katsayısını,

An: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hak edişte; birim fiyatlı işlerde uygulama ayında gerçekleşen iş kalemlerinin sözleşme fiyatlarıyla çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL), götürü bedel işlerde ise uygulama ayında gerçekleşen ilerleme yüzdesiyle sözleşme bedelinin çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL),

Pn: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hakedişte, fiyat farkı hesabında kullanılan temel endeksler ve güncel endeksler ile a1, a2, b1, b2, b3 ve c değerlerinin ağırlık oranlarını temsil eden katsayıların yukarıdaki formüle uygulanması sonucu bulunan fiyat farkı katsayısını,

ifade eder.


Endeks tablosu: Türkiye İstatistik Kurumu tarafından aylık yayımlanan yurt içi üretici fiyat endeksi, 2003=100, CPA 2008 kısım, bölüm ve gruplarına göre tarihsel seri tablosu veya yurt içi üretici fiyat endeksi, 2003=100, CPA 2008 seçilmiş sınıflar tablosudur.

Formüldeki sabit katsayılar ile temel endeksler(o) ve güncel endeksler(n):

 

 

Katsayı

Endeks

 

a1 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranı)

 

0

 

 

 



 

a2 (Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılmayan işçiliklerin ağırlık oranı)

 

0,23

 

İo, İn

 

Temel asgari ücret ile güncel asgari ücrettir.



 

b1 (Akaryakıtın ağırlık oranı)

 

0,32

 

AYo, AYn

 

Motorin(Diğer)



 

b2 (Diğer katı veya sıvı yakıtların ağırlık oranı)

 

0

 

 

 



 

b3 (Malzeme veya diğer hizmetlerin ağırlık oranı)

 

0

 

 

 



 

c (Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranı)

 

0,45

 

Mo, Mn

 

Endeks tablosunun 28 numaralı 'Makine ve ekipmanlar b.y.s.' sütunundaki sayı





Fiyat Farkı Açıklamaları
Fiyat Farkı Hesaplamasında, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu 27.06.213 tarihli ve 2013/5215 sayılı Kararı (Güncel:24.02.2022 tarih 31760 sayılı ve 5202 Karar sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı) uygulanacaktır.
Personel servisi yapacak araçların ek güzergâh listesinde belirtildiği gibi İdare personelini sabah mesaiye getirmesi ve akşam mesai bitimi götürülmesi tam bir sefer olarak kabul edilecektir. Ödemeler yüklenicinin hizmet verdiği aydan önceki aya ait Sosyal güvenlik pirim borcu ve kesinleşmiş vergi borcu olmadığına dair belgeleri İdareye sunmasına müteakip İdare görevlisinin günlük puantajlara göre düzenleyeceği sefer adetlerini gösterir icmal listesi, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliğine göre istenen belgelerin tamamlanmasını müteakip, Yüklenici Havalimanı adına aylık olarak tanzim edeceği hizmet faturasına istinaden Şırnak Havalimanı Muhasebe Birimince ödemesi yapılacaktır.
Yükleniciye 31.08.2013 tarih ve 28751 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan (2013/5215 sayılı BKK) ve değişik, 2023 tarih ve 6902 karar sayısı kapsamında “Hizmet Alımlarında Uygulanacak Fiyat Farkı Esasları''na göre fiyat farkı uygulanacak olup, fiyat farkı aşağıda belirtilen formülle, hesaplanacaktır.
F = An x B x ( Pn-1)

İn AYn Yn Gn Mn
Pn = a1 + a2 —— + b1 —— + b2 —— + b3 —— + c ——
İo AYo Yo Go Mo

Formüllerde yer alan;
a) F: Fiyat farkını (TL),
b) B: 0,90 sabit katsayısını,
c) An: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hak edişte; birim fiyatlı işlerde uygulama ayında gerçekleşen iş kalemlerinin sözleşme fiyatlarıyla çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL), götürü bedel işlerde ise uygulama ayında gerçekleşen ilerleme yüzdesiyle sözleşme bedelinin çarpılması sonucu bulunan tutarı (TL),
ç) Pn: İlk geçici hakedişte (n=1) olmak üzere (n) inci hakedişte, fiyat farkı hesabında kullanılan temel endeksler ve güncel endeksler ile a1, a2, b1, b2, b3 ve c değerlerinin ağırlık oranlarını temsil eden katsayıların yukarıdaki formüle uygulanması sonucu bulunan fiyat farkı katsayısını,
d) a1: Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin ağırlık oranını temsil eden ve 6 ncı maddeye göre fiyat farkı hesaplanan sabit bir katsayıyı,
e) a2: Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılmayan işçiliklerin ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı,
f) b1: Akaryakıtın ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı,
g) b2: Diğer katı veya sıvı yakıtların ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı,
ğ) b3 :Malzeme ve diğer hizmetlerin ağırlık oranını temsil eden sabit katsayıyı,
h) c: Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranını temsil eden sabit bir katsayıyı,
Formüldeki temel endeksler (o) ve güncel endeksler (n)’den;
a) İo, İn: İşçilikle ilgili temel asgari ücreti ve güncel asgari ücreti,
b) AYo: Akaryakıt ürünleri için ihale tarihindeki satış fiyatını, (EPDK günlük; bayi satış fiyat bülteni “Motorin”)
AYn: Akaryakıt ürünleri için uygulama ayına ait ortalama satış fiyatını, (EPDK aylık ortalama bayi satış fiyatı bülteni “Motorin”)
c) Go, Gn için İdarece ; Endeks tablosundan alt sektörler itibariyle malzeme ve diğer hizmetlerin niteliği ve gereklerine uygun olan endeksin tespit edilerek ihale dokümanında belirtilmesi zorunludur. İdarenin bu tespiti yapamamaları durumunda ise Go ve Gn endeksleri için Endeks tablosunun “Genel sütunundaki sayılar esas alınır.”
ç) Mo, Mn: Makine ve ekipmana ait amortisman için, Endeks Tablosunun 28 numaralı “Makine ve Ekipmanlar b.y.s”, kullanılacaktır.
d) Yo,Yn: Diğer katı ve sıvı yakıtlar içim, Endeks tablosunun “19.2 numaralı Rafine edilmiş petrol ürünleri”
FORMÜLDE; a1=0, a2=0.23, B=0.90, b1=0.16, b2=0.16, b3=0, c=0.45
Akaryakıttan alınan Özel Tüketim Vergisi ve benzeri değişikliklerde fiyat farkı, yasal düzenlemelere göre ayrıca hesaplanacaktır.
ÖTV'DEN KAYNAKLI FİYAT FARKI HESA??
19.05.2021 tarih ve 3994 sayılı resmi gazetede yayınlanan “Bazı mallara uygulanacak özel tüketim vergisi tutarının yeniden belirlenmesi hakkında karar” gereği akaryakıtın nevine uygulanan ötv tutarının 1,2931TL'nin ( GİB – Yararlı Bilgiler – Özel Tüketim Vergisi Tutarları ve Oranları bölümünden takip edilmektedir.) altına düştüğü tarihten başlamak üzere 2019/DK D-48 Kurul Kararı hükümleri uygulanacaktır. 2019/DK D-48 Kurul Kararı gereğince Ötv’den kaynaklı fiyat farkı hesabı aşağıdaki formüllere göre yapılacaktır. Yeni bir Kamu ihale kurul kararı uygulanması istenildiğinde o karar uygulanır.
Fö = Fb - F
Fb = An * B * b*k*D
S
F=An * B * b* k* (Pn-1)
Pn = Yn
Yo
Fö: Ek ÖTV'den Kaynaklı Fiyat Farkı
Fb: Bayi Fiyatlarına Göre Fiyat Farkı
F: Yürürlükteki Hesaba Göre Fiyat Farkı
An: Döneme Ait Hakediş Tutarı
B: Sabit Katsayı
b: Akaryakıtın Ağırlık Oranı
k: Düzeltme Katsayısi
D: Uygulama Tar - İhale Tar.
S: İhale Günündeki Motorin Fiyatı
Pn: Fiyat Farkı Katsayişı
Yo: İhale Tar. Akaryakıt Endeksi
Yn: Uygulama Ayı Akaryakıt Endeksi

14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar

15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

Madde 16 - Sözleşmeye aykırılık halleri, cezalar ve sözleşmenin feshi

16.1. İhale konusu işin niteliği ve özelliğine göre işin sözleşmesine uygun olmayan haller ve idare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir. Cezalar, aykırılık halleri ve sözleşmenin feshine ilişkin hususlar bu Sözleşmenin 16, 24, 25, 26, 27, 28 ve 29 uncu maddelerinde düzenlenmiştir. Bu hususlara ilişkin olarak söz konusu maddeler dışındaki ve ihale dokümanındaki diğer düzenlemeler sadece 16.1.1 inci madde kapsamında değerlendirilir.

16.1.1. Bu sözleşmenin 16.1.2 nci maddesinde yer alan özel aykırılık ve 16.1.3 üncü maddesinde yer alan ağır aykırılık halleri dışında, sözleşme hükümlerine uyulmaması halinde uygulanacak ceza oranı, ilk sözleşme bedelinin On Binde 6'dır. Aynı fiilin tekrarı halinde bu oran % 50 artırımlı uygulanır.

16.1.2. Aşağıdaki tabloda yer alan özel aykırılık hallerinde aynı satırda belirtilen oranda ceza uygulanır. Tabloda yer verilen özel aykırılıklardan herhangi birinin ilgili aykırılık için aynı satırda belirtilen sayıya ve toplam özel aykırılık halinin de 30 sayısına ulaşması koşullarının birlikte gerçekleşmesi durumunda, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilir.

Özel Aykırılık Halleri

 

 

 

Aykırılık Hali

 

İlk Sözleşme
Bedeli
Üzerinden
Kesilecek
Ceza
Oranı

 

Aykırılık
Sayısı



 

1

 

Özel aykırılık ve 16.1.3 üncü maddesinde yer alan ağır aykırılık halleri dışında, sözleşme hükümlerine uyulmaması halinde uygulanacak ceza oranı, ilk sözleşme bedelinin Binde 1'dır. Aynı fiilin tekrarı halinde bu oran % 50 artırımlı uygulanır.

 

On Binde
1

 

31



 

16.1.3. Bu madde boş bırakılmıştır.

16.1.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

16.1.4. Bu sözleşme kapsamında kesilecek cezaların toplam tutarı hiçbir durumda ilk sözleşme bedelinin % 30’unu geçemez. Toplam ceza tutarının ilk sözleşme bedelinin % 30’unu geçtiğinin anlaşılması durumunda bu orana kadar ceza uygulanır ve 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilir.

16.1.5. Bu sözleşmenin 16.1.2 nci ve 16.1.3 üncü maddelerinde yer verilen aykırılıklar kapsamında somut fiillere yer verilmemesi halinde, söz konusu maddelerde yer alan cezalar ve/veya fesih yaptırımları uygulanamaz. Ayrıca, aynı aykırılığın 16.1.2 nci ve 16.1.3 üncü maddelerde birlikte sayıldığı hallerde, sözleşme uygulamasında 16.1.3 üncü madde dikkate alınır.

16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.

16.3. Yüklenici sözleşmeye uygun olarak işi süresinde bitirmediği takdirde 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesi gereğince en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için ilk sözleşme bedeli üzerinden 16.1.1 inci maddede belirtilen ceza oranında (kısmi kabul öngörülmüşse süresinde tamamlanmayan kısmın ilk sözleşme bedeli üzerinden) gecikme cezası uygulanır. Yapılacak ihtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Gecikmenin yol açtığı aykırılığın işin niteliği gereği giderilmesinin mümkün olmadığı hallerde, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme idarece feshedilebilecektir.

16.3.1. İşin tamamının ya da varsa kısmi kabule konu kısmının süresinde bitirilmemesi haline ilişkin olarak 16.1.2 nci veya 16.1.3 üncü maddelerde yapılan düzenlemeler uygulanmaz.

16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 17 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

17.1.1. Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,

zorunludur.

17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.

17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:

17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

17.2.2. İlave işler nedeniyle iş artışının ortaya çıkması halinde işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.

17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.

Madde 18 - Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri

18.1. İşin, sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir. Servis araçlarının belirlenen saat ve güzergâhlarda çalışmaları İdare tarafından kontrol edilecektir.

Madde 19 - İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar

19.1.

1- Günlük puantajlara göre düzenlenecek sefer adetlerini gösterir icmal listesi.
2- Teknik Şartname, İdari Şartname ve Sözleşme hükümleri çerçevesinde aksatılan veya yerine getirilmeyen işlerin her biri için ayrı ayrı olmak üzere ceza ve kesintilerin yapılmasına esas olacak belgeleri (tutanak)
3- Hizmet İşleri Kabul Teklif Belgesi
4-Hizmet kontrol ve denetim belgeleri
5-Hizmet işleri kabul tutanağı

Madde 20 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

20.1. Bu işte kısmi kabul yapılmayacaktır.

20.2. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere DHMİ Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı Müdürlüğü adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 0 (sıfır) iş günü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur. Süreklilik arz eden işlerde, Kontrol Teşkilatı ile Yüklenicinin, işin yapılmasına ilişkin olarak hizmetin ifa edildiği dönemler itibariyle birlikte tutacakları kayıtlar, işin o dönem içerisinde yapılan kısmının teslimi anlamına gelir. Ancak Yüklenici kayıt tutmaktan ve/veya tutulan kayıtları imzalamaktan imtina ederse Kontrol Teşkilatının kayıtları esas alınır ve bu kayıtların doğruluğu Yüklenici tarafından kabul edilmiş sayılır."

20.3. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, "Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği" ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 5 iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.

Madde 21 - İş ve işyerinin korunması ve sigortalanması

21.1. İş ve işyerlerinin korunması ile işin ve/veya işyerlerinin sigortalattırılmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.

21.2. Sigorta türleri ile teminat kapsamı ve limitleri:

21.2.1. İş ve işyerlerinin korunmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.

Madde 22 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları

22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.

22.2. Yüklenici, tüm giderleri kendisine ait olmak üzere çalışanların işle ilgili sağlık ve güvenliğini sağlamakla yükümlüdür. Bu çerçevede; çalışanların iş güvenliği uzmanı, iş yeri hekimi ve zorunlu olması halinde diğer sağlık personeli tarafından sunulan hizmetlerden yararlanması, çalışanların sağlık gözetiminin yapılması, mesleki risklerin önlenmesi, eğitim ve bilgi verilmesi dâhil her türlü tedbirin alınması, organizasyonun yapılması, gerekli araç ve gereçlerin sağlanması, sağlık ve güvenlik tedbirlerinin değişen şartlara uygun hâle getirilmesi ve mevcut durumun iyileştirilmesi, işyerinde alınan iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uyulup uyulmadığının izlenmesi, denetlenmesi ve uygunsuzlukların giderilmesi gibi iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı kapsamında iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin alınması zorunlu tedbirler yüklenicinin sorumluluğundadır.

Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması

23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,

a) İşin yapılma veya teslim yeri,

b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.

23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

Madde 24 - Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti

24.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

24.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 25 - Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

25.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 26 - İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,

hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 27 - Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

27.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

27.2. Taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin

Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.

27.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

Madde 28 - Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

28.1. Doğal afet, kanuni grev, genel salgın hastalık, kısmi veya genel seferberlik ilanı ve gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer hallerin idare tarafından mücbir sebep olarak kabul edilerek sözleşmenin feshedilmesi için; yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş olması, taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş bulunması, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin idareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi zorunludur. Zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra sözleşmenin feshi talebinde bulunamaz. Ancak mücbir sebep durumunun devam etmesi halinde başvuru süresinin devam ettiği kabul edilir. Mücbir sebeplerin devamı sırasında yapılacak başvuru, başvuru tarihinin yirmi gün öncesinden geçerli olmak üzere dikkate alınabilir.

28.2. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 29 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

29.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;

a) Sözleşmeye konu hizmet içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,

şartlarıyla, sözleşme bedelinin % 20'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı yükleniciye yaptırılabilir.

İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.

Bu ihalede 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise, yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.

Madde 30 - Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu

30.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.

30.2. Yüklenicinin tüzel kişi olması ve ihalede sunulan iş deneyimini gösteren belgenin yüklenicinin yarısından fazla hissesine sahip ve 4734 sayılı Kanuna göre yapılacak ihalelere ilişkin sözleşmelerin yürütülmesi konusunda temsile ve yönetime yetkili ortağına ait olması halinde yüklenici, aşağıda yer alan ifadeyi içeren beyanı her hakedişle birlikte idareye sunar.

............................... (Teklif kapsamında sunulan belgenin düzenleme tarihi yazılacaktır.) (Teklif kapsamında sunulan belgenin düzenleme tarihi) tarihli Ortaklık Tespit Belgesinde yer alan bilgilerde bugüne kadar değişiklik olmadığını ve ortağımıza ait iş deneyimini gösteren belgelerin tamamının, başka bir tüzel kişiye kullandırılmadığını taahhüt ederiz.

Madde 31 - Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu

31.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de uygulanır.

Madde 32 - Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar

32.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 33 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar

33.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 34 - Garanti ile ilgili şartlar

34.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 35 - Hüküm bulunmayan haller

35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.

Madde 36 - Diğer hususlar

36.1.

1. Mevcut duruma göre yapılacak araç güzergâhlarını gösterir liste bu Teknik Şartnameye eklenmiştir.

2. Personel servisi yapacak araçların ek güzergâh listesinde belirtildiği gibi İdare personelinin sabah mesaiye getirilmesi ve akşam mesai bitimi götürülmesi tam bir sefer olarak kabul edilecektir.

 3. Servis araçlarının belirlenen saat ve güzergâhlarda çalışmaları İdare tarafından kontrol edilecektir. Kontrol teşkilatınca servis araçlarına ait günlük olarak tutulan "Kontrol Çizelgesi" yüklenici ya da yetkilisi tarafından da günlük olarak imzalanacaktır.

  4. Servis araçları İdare personelini Şırnak’ın muhtelif semtlerinden ve bu semtler için belirlenen güzergahlardan alacak ve sabahleyin idarece belirlenecek mesai saatinden 5 (beş) dk. önce  idare hizmet bina/binalarına getirecektir. Akşam ise mesai sonrası idare hizmet bina/binalarından  alacak ve sabahleyin alındıkları yerlere götürecektir.

 5. Servis araçları, akşamları İdare tarafından belirlenen hareket saatinden en az 10 dakika önce İdare hizmet binası önünde hazır bulunacak ve yine idarece belirlenecek olan mesai saati bitişinden önce hareket etmeyecektir. İdareden servis kalkış mahalleri ve saati İdarece belirlenecek, Yüklenici buna aynen uyacaktır. Uygun gördüğü takdirde İdare bu mahallerin yerini ve hareket saatlerini değiştirmeye yetkili olacak ve Yüklenici herhangi bir hak talep etmeyecektir.

  6. Araçların klima tertibatı her zaman faal durumda olacaktır. Yazın soğutmasını, kışın ise ısıtmasını göreve çıkmadan 10 dakika önce çalıştıracaktır. Özellikle bölge şartları gereği yazın aracın içi serin olacaktır.

   7.Servis hizmetlerinde sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) ve koku yapan yakıt kullanan araçlar çalıştırılmayacaktır.

   8. Araçlar servise akaryakıt ikmalini ve bakımını yapmış olarak çıkacaktır. Servis esnasında akaryakıt alımı yapılmayacaktır.

   9. Akaryakıt yokluğu mücbir sebep olarak kabul edilemez. Bundan dolayı Yüklenici servis hizmetlerini aksatamaz.

   10. Araçların ilk duraktan hareket ettikleri andan itibaren araç içerisinde şoför dahil kimse sigara içmeyecektir.

    11. Yüklenici tarafından İdareye bildirilen şoförlerden, idare tarafından uygun bulunmayanlar en geç üç(3) işgünü içinde Yüklenici tarafından görevden alınacak ve yerine bu şartnamede belirtilen şartları taşıyan personel görevlendirilecektir.

   12.Araçlarda hiçbir şekilde propaganda yapılmayacak, pankart, afiş vb. şeyler asılmayacaktır. Taşıma hizmeti sırasında sürücünün dikkatini dağıtacak ve yolcuları rahatsız edecek şekilde görüntülü ve sesli müzik aleti ve sistemleri kullanılmayacak veya kullandırılmayacaktır. Ayrıca sürücü araç kullanırken (acil durumlar hariç) cep telefonu kullanmayacaktır. Sürücü idarece belirlenen araç temsilcisinin talimatlarına ve uyarılarına riayet edecektir.

   13. İdarenin park alanı içinde bulunan İdareye ve İdarenin personeline ait araçlar ile İdareye değişik amaçlarla gelen kişi ve kuruluşların araçlarına Yüklenicinin servis araçları hiçbir şekilde zarar vermeyecek ve bunların otoparka giriş ve çıkışlarına mani olacak konumda bulunmayacaktır. Araçlar park alanında İdarece belirlenen yerlere park edecektir.

       Yüklenicinin servis araçları İdareye ve İdarenin personeline ve İdareye değişik amaçla gelen kişi ve kuruluşlara ait araçlara zarar verdiğinde verilen bu hasar ve zararlardan Yüklenici sorumlu olacaktır.

       Verilen zararlar ve bunlarla ilgili bilumum masraflar mahkeme ilamı ve icra takibine gerek olmadan Yüklenicinin ilk istihkakından kesilecektir. Şayet verilen zarar miktarına istihkak bedeli yetmediği takdirde Borçlar Kanunu ve diğer kanun hükümlerine göre işlem yapılacaktır.

     14. Yüklenicinin teknik şartnamede belirtilen niteliklere uygun olmayan araç kullanması durumunda bu şartnamede belirtilen ceza kesintileri yapılacak ve idarece yüklenici yazılı olarak uyarılacaktır. Yüklenici, bu durumu en geç 3 (üç) gün içinde düzeltmekle yükümlü olacaktır.

      15. İdare görülecek lüzum ve ihtiyaca binaen güzergâhlarda geliş-gidiş toplam 7  km (her güzergâhta geliş-gidiş toplam maksimum 7 km değişiklik yapılacaktır.) değişiklik yapma yetkisine haiz olacaktır. Bu değişiklik teklif ettiği fiyata dahil olup, Yüklenici idareden herhangi bir ek ücret talep edemez.

  16. Servis araçlarının belirlenen güzergâhlardaki ilk duraktan kalkış saatleri personelin mesai saatinin başlangıcına göre yüklenici tarafından ayarlanacak ve taşıma işi başlamadan önce idareye bildirilecektir. İlk duraktan alınacağı belirtilen hareket saatlerine Yüklenici kesinlikle uyacaktır.

   17. Araçlar, İdarece verilen güzergâhı takip edecek ve bu güzergâhta belirlenen duraklarda durup kalkacaktır. İdare gerekli gördüğü hallerde güzergâhların ve durakların değiştirilmesine, birleştirilmesine, iptal edilmesine veya yeni güzergâhlar ihdas edilmesine karar verebilecektir. Verilen bu karara göre servis aracı sayısı ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak artırılabilir veya azaltılabilir. Güzergah/durak değişikliği, servis araçlarının sayısını artırılması veya azaltılması talepleri idare tarafından yazılı olarak yapılacak bildiriden itibaren üç (3) iş günü içinde Yüklenici tarafından yerine getirilecektir. Servis sayısının azaltılması veya güzergah/durak değişikliği durumunda Yükleniciye herhangi bir bedel ödenmeyecektir. İptal edilen araçlar için Yüklenici tarafından herhangi bir hak ve alacak talebinde de bulunulmayacaktır. Araç sayısının artırılması veya kapasite/cinsinin değiştirilmesi durumunda ise ödeme, sözleşmedeki sefere konulan araç cinsi birim fiyatı üzerinden yapılacaktır.

18. Seferler, tarifeye göre zamanında yerine getirilecektir. Sefer esnasında meydana gelen muhtemel arıza, kaza vb. durumların gecikmeye yol açacağının anlaşılması halinde yüklenici İdarenin ikazına meydan vermeden en geç 15 dakika içinde uygun bir servis aracı veya taksiyle personelin ulaşımını sağlayacaktır. Yüklenici; gerek mesaiye gelişte, gerekse akşam gidişte personelin belirtilen yerlere zamanında ulaşmasını temin edecektir. Yüklenici tarafından tahsisi edilen servis aracı veya taksi ücretleri Yükleniciye aittir.

  19. Aracın, ilk kalkış (sabah ve akşam) noktasına 15 dakika içerisinde gelmemesi halinde personellerimiz taksiyle ulaşımlarını sağlayacaktır.  Yüklenici, İdare personeline yapılacak ulaşım bedeline ilişkin ödemeyi Kontrol Teşkilatı aracılığıyla en geç 3(üç) iş günü içinde gerçekleştirilecektir.

  20.Aracın içinde yolcu olarak tek idare personeli kalsa dahi araç içinde bulunan İdare personelini güzergâhtaki durağına kadar götürmek zorundadır. Araçlar, personeli hizmet binası personel giriş kapısına kadar getirmek zorundadır. (İdarece kabul edilen zorunlu haller hariç)

 21.Servis yapacak tüm araçların km/saat göstergesi çalışır halde olacak ve Karayolları Trafik Kanununda belirlenen hız sınırına uymadığı tespit edilen sürücüler hakkında cezai işlem uygulanacaktır.

  .22. Bu şartnamenin 2.1. maddesinde belirtilen servis araç sayılarından 4(dört) adet minibüs (16+1 yolcu koltuk kapasiteli), ihtiyaç duyulması halinde sefere konulacaktır.

  23.Servis araçlarında sürücü olarak çalıştırılacak personelin; Sosyal Güvenlik Kurumuna kayıtlı olması gerekir.

 24.Taşıma işinin teknik şartname ve diğer ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yapılıp yapılmadığı Yüklenici ve kontrol komisyonunca takip edilir. Şartname ve ihale dokümanı hükümlerine aykırı bir durum tespit edildiğinde aykırılık bir tutanağa bağlanarak komisyon ve yükleniciye ait görevlilerce imzalanır.

       Yüklenici söz konusu kontrol ve tespit işini yapmaktan veya düzenlenen raporu imzalamaktan imtina ederse; söz konusu işlemler İdarece görevlendirilen elemanlar tarafından tek taraflı olarak yerine getirilecektir. Yüklenici, idarenin yapmış olduğu bu tespite aynen uymak zorundadır.

       Yüklenici raporda belirtilen eksiklikleri en geç üç (3) iş günü içinde gidermek zorundadır.

Madde 37 - Anlaşmazlıkların çözümü

37.1. 4686 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanununun 2'nci maddesinin 1'inci fıkrasının 1 nolu bendinde sayılan hallerin dışındaki tüm durumlarda;

37.1.1. Sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlık (sözleşme hükümlerine göre idarenin re'sen hareket etme ve karar verme yetkisine haiz olduğu haller hariç) İstanbul Tahkim Merkezi Tahkim Kuralları uyarınca nihai olarak tahkim yoluyla çözümlenecektir. Tahkim yeri: ANKARA 'dir. Tahkim dili Türkçe'dir. Tahkim heyeti 3 hakemden oluşur. Uyuşmazlığın esasına Türk hukuku uygulanır.

37.1.2. İdare veya yüklenici tarafından başvurulmuş olması halinde, yüklenici işlere devam etmekve işin yürütülmesi ile ilgili İdarece alınacak kararlara uymak zorundadır.

37.2. 4686 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanununun 2'nci maddesinin 1'inci fıkrasının 1 nolu bendinde belirtilen hallerin varlığı halinde;

37.2.1. Sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlık (sözleşme hükümlerine göre İdarenin re'sen hareket etme ve karar verme yetkisine haiz olduğu haller hariç olmak üzere) 21.06.2001 tarih ve 4686 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanunu hükümlerine göre çözülecektir.

37.2.2. Tahkim heyeti üç hakemden oluşur. Taraflardan her biri birer hakem seçer ve bu iki hakem de otuz gün içinde üçüncü hakemi belirler. Taraflardan biri, diğer tarafın Noter vasıtasıyla gönderdiği bu yoldaki talebin kendisine ulaşmasından itibaren otuz gün içinde hakemini seçmez veya tarafların seçtiği iki hakem seçilmelerinden sonraki otuz gün içinde üçüncü hakemi belirleyemezler ise; gerek ikinci hakem gerekse üçüncü hakem, taraflardan birinin talebi üzerine Ankara Asliye hukuk mahkemesi Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından seçilir. Üçüncü hakem başkan olarak görev yapar.

37.2.3. Uyuşmazlıkların esasına ilişkin maddi hukuk kuralları TÜRKİYE hukukuna tabi olacaktır. Tahkim dili Türkçe 'dir. Tahkim yeri ANKARA 'dir. 4686 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanununda tahkimle ilgili mahkeme tarafından yapılacağı belirtilen işlerde yetkili mahkeme Ankara Asliye hukuk mahkemesi Asliye Hukuk Mahkemesi'dir.

37.2.4. İdare veya yüklenici tarafından tahkime başvurulmuş olması halinde, yüklenici işlere devam etmek ve işin yürütülmesi ile ilgili İdarece alınacak kararlara uymak zorundadır.

Madde 38 - Yürürlük

38.1. Bu sözleşme taraflarca EKAP üzerinden e-imza ile imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 39 - Sözleşmenin imzalanması

39.1. Bu sözleşme 39 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ../../.... tarihinde EKAP üzerinden e-imza ile imzalanmıştır.

                                                                                                                                            15